KOMUNIKAT
dla odbiorców ciepła
dotyczący barwienia nośnika ciepła w sieci ciepłowniczej

PGKiM Sp. z o.o. w Turku uprzejmie informuje, że od dnia 28 stycznia 2025 roku planowane jest przeprowadzenie procedury barwienia wody krążącej w miejskiej sieci ciepłowniczej. W tym celu zastosowany zostanie środek barwiący Fluoresceina RM 200%, który nada wodzie intensywny, zielony odcień.
Celem tego działania jest szybkie i skuteczne wykrycie potencjalnych nieszczelności w instalacjach ciepłowniczych oraz wymiennikach ciepła, które mogą pozostać niezauważone przy standardowych metodach diagnostycznych.
Informujemy, że w przypadku awarii wymiennika ciepłej wody użytkowej istnieje możliwość, iż zabarwiona woda z sieci ciepłowniczej przedostanie się do obiegu ciepłej wody użytkowej. Może to skutkować zielonym zabarwieniem wody w kranach.
Podkreślamy, że zastosowany barwnik jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia ludzi. Niemniej jednak zalecamy, aby zabarwionej wody nie wykorzystywać do picia ani przygotowywania posiłków. Może być ona natomiast bezpiecznie używana do celów higienicznych i sanitarnych.
W przypadku zaobserwowania:
- zmian koloru ciepłej wody w kranach,
- obecności zielonej cieczy w kanalizacji, kałużach bądź zbiornikach wodnych,
prosimy o niezwłoczny kontakt z PGKiM Sp. z o.o. w Turku pod jednym z poniższych numerów telefonu:
- : 994
- : 63 278 41 78
- : 515 201 411
Dziękujemy za Państwa zrozumienie i współpracę.
Z poważaniem,
PGKiM Sp. z o.o. w Turku
INFORMACJA O REKOMPENSATACH DO RACHUNKÓW ZA CIEPŁO
Informacja dla klientów związana z wejściem w życie ustawy z 15 września 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. 2022 poz. 1967).
Zgodnie z treścią ww. ustawy, w przypadku, gdy średnia cena wytwarzania ciepła dla danego źródła przekracza średnie ceny określone w ustawie, określone grupy odbiorców zasilanych w ciepło z sieci ciepłowniczej będą uprawnione do cen z rekompensatą. Ceny te będą stosowane w okresie od dnia 1 października 2022 roku do dnia 30 kwietnia 2023 roku.
Rekompensata przysługuje:
- Gospodarstwom domowym– odbiorcom ciepła w gospodarstwach domowych posiadającym zawartą umowę sprzedaży ciepła. Odbiorcy ci nie muszą składać oświadczenia, o którym mowa poniżej.
- Wspólnotom mieszkaniowym i spółdzielniom mieszkaniowym, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy w zakresie, w jakim zużywają ciepło na potrzeby gospodarstw domowych lub podmiotów wskazanych w art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy. Odbiorcy ci powinni złożyć oświadczenia według wzoru (Załącznik nr 1).
- Innym podmiotom wskazanym w art. 4 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy. Odbiorcy ci powinni złożyć oświadczenia według wzoru (Załącznik nr 1).
- Podmiotom użyteczności publicznej, wskazanym w art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy. Odbiorcy ci powinni złożyć oświadczenia według wzoru (Załącznik nr 2).
Wymagane dokumenty – oświadczenia.
Aby skorzystać w rozliczeniach za pobrane ciepło ze średniej ceny wytwarzania ciepła z rekompensatą, ww. podmioty (z wyjątkiem gospodarstw domowych) powinny złożyć oświadczenia w terminie 21 dni od daty nabycia uprawnienia do stosowania wobec nich średniej ceny wytwarzania ciepła z rekompensatą.
Oświadczenia powinny zostać podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wskazanych podmiotów. Jeżeli osoby składające oświadczenia nie widnieją w oficjalnym rejestrze (np. KRS) – prosimy o dołączenie stosownych pełnomocnictw / uchwał.
Sposób składania oświadczeń:
- Na piśmie, oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem – listem poleconym (data nadania na poczcie jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia w terminie).
- Osobiście ul. Polna 4, 62-700 Turek.
- Drogą elektroniczną, przesyłając oświadczenie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- W przypadku zmiany danych zawartych w oświadczeniu powinni Państwo złożyć zaktualizowane oświadczenie.
Nowe zasady ustalania cen nie dotyczą stawek opłat stałych i zmiennych za usługi przesyłowe, które będą naliczane na dotychczasowych zasadach, zgodnie z obowiązującą taryfą.
W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z Wydziałem Energetyki Cieplnej, tel. 632800309.
Informacje źródłowe:
https://www.gov.pl/web/klimat/mechanizm-sredniej-ceny-wytwarzania-z-rekompensata
Plik w wersji DOCX:
INFORMACJA O REKOMPENSATACH DO RACHUNKÓW ZA CIEPŁO
| [INFORMACJA O REKOMPENSATACH DO RACHUNKÓW ZA CIEPŁO] | 16 kB | |
| [Załącznik nr 1] | 26 kB | |
| [Załącznik nr 2] | 28 kB |
„EcoHarmonogram” - bezpłatna aplikacja mobilna dla mieszkańców Turku!
Od 1 września 2021 roku mieszkańcy Turku otrzymali nowe urządzenie informacyjne dotyczące gospodarki odpadami na terenie miasta.
Aplikacja EcoHarmonogram, bo o niej mowa, to usługa internetowa, która będzie wspomagać mieszkańców, wyszukując harmonogram odbioru odpadów za pomocą adresu (bez rejestracji i logowania), przypominać o nadchodzących terminach ich wywozów oraz dostarczać wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do prawidłowego sortowania odpadów.
W aplikacji znajdują się również informacje o punkcie selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK) i innych miejscach, gdzie można przekazać odpady. Za pomocą aplikacji będzie również możliwe sprawdzenie jakości powietrza w Turku. Aplikacja stanowi także przewodnik po eko-edukacji. EcoHarmonogram umożliwia przesyłanie zgłoszeń np. dzikich wysypisk, nieodebranych odpadów, niewłaściwej segregacji.
Aplikacja EcoHarmonogram jest dostępna do ściągnięcia w sklepach AppStore (dla systemu IOS), Google Play (dla systemu Android). Wystarczy wejść na swoim Smartfonie do sklepu z aplikacjami, wyszukać aplikację „EcoHarmonogram” i kliknąć zainstaluj. Następnie należy wybrać miasto, w którym się mieszka oraz wpisać ulicę.
W trosce o mieszkańców nieużywających smartfonów wszelkie informacje zawarte
w aplikacji mobilnej będą również dostępne na oficjalnym serwisie informacyjnym Miasta Turek oraz na stronie internetowej www.orlistaw.pl
Zachęcamy mieszkańców do korzystania z aplikacji EcoHarmonogram. 
My segregujemy, a oni mieszają czyli największy śmieciowy mit
- Solidnie segreguję śmieci, a oni przyjeżdżają i zabierając je mieszają w jednym samochodzie – twierdzą niektórzy mieszkańcy Turku zarzekając się, że skoro tak się dzieje, to oni nie będą segregować odpadów. Drodzy Państwo, jesteście w błędzie. Wyjaśniamy jednej z największych mitów związanych z odpadami komunalnymi.
Strona 2 z 5
Wydział Wodociągów i Kanalizacji
Deszczówka
Termomodernizacja
Kasa
Dni tygodnia i godziny otwarcia:
poniedziałek od 7.15 do 16.00
wtorek od 7.15 do 16.00
środa od 7.15 do 16.00
czwartek od 7.15 do 16.00
piątek od 7.15 do 16.00








